...och så lite inläggsgenererande dravel

måndag 12 maj 2008 ·

Har blivit kritiserad för att jag skriver så lite på bloggen. Folk verkar glömma bort att jag måste skriva på www.vansterpartiet.se/strangnas också. Sen vill jag inte skriva dravel om saker jag egentligen inte tycker är relevant för omgivningen.... men eftersom ett tips jag fick var att skriva om blöjbyten så kommer här lite dravel...

I går kväll och natt var som vanligt... 4 timmars sömn... suck...
Hade politik att förbereda, ett eget företag att sköta och barn att lägga. När klockan var 0100 hade jag skrivit klart på datorn, packat order till kunder och lagt barn (till slut iallafall några timmar före 0100).

01:30 vaknar Chloe och vill över till vår säng. Efter några minuters resultatlösa diskussioner mellan en halvsovande dotter och en knappast klarvaken pappa så tränger Chloe bort mig i sängens hörn och "ordningen" är återställd.

02:00 Chloe har puttat på mig, sparkat mig i magen några gånger och knäat mig på näsan... och kommer då fram till att hon behöver välling ("bebisvatten"). Raglar upp och fixar specialblandningen (ekogo vällingpulver i kall sojamjölk). Chloe dricker 1/10 av flaskan och kräver sen att pappa raglar upp och ställer den i kylskåpet igen. Inga problem, bortsett från att när jag kommer tillbaka vill hon ha tillbaka flaskan igen. Går tillbaka till köket och är nu helt klarvaken... fint.

Somnar någonstans runt 02:30 och vaknar igen 05:40 av ett knä i pannan och konstaterar att väckarklockan ringer snart. Går upp för att fixa frukost...

Lyckas nästan få iväg Chloe så hon hinner i tid till frukost 07:30 på dagis. Stressar igenom min förkortade arbetsdag och försöker som vanligt hinna med mycket mer än vad som egentligen är möjligt på min numera 40% arbetstid (60% föräldra"ledig"). Plockar upp matlåda vid 13:20 (har förhandlat bort lunchen) och åker till dagis. Hinner inte riktigt i tid... Kommer hem vid 14:10... Slänger i mig matlådan för att hinna i tid till Gruppledarmötet i stan kl 15:00.

Mötet är relativt effektivt och jag är iväg därifrån lite efter 16:00. Åker till Shell (bussgods) och Posten för att skicka iväg paketen jag packade på kvällen. Åker sedan till Flen för möte inför V's kongress i juni. Får en halvtimme över och sitter i bilen och läser lite mer av motionerna. Mötet slut strax efter 20:00... puh! hade förväntat mig strax efter 22:00. Är hemma till 21:00 och är snart redo att fortsätta det politiska arbetet framför datorn (är nog lite sockerhög från chokladen jag åt på vägen för att inte somna när jag körde).

ok... nu har det blivit ett inlägg till och ni har fått lite inblick i en överarbetad småbarnspappas vardag... i morgon är jag hemma och är föräldraledig... med lite tur får jag sova längre än till 06:00... kanske lyckas ta mig upp så att jag kan bränna lite politikerfett på motionscykeln innan resten av familjen vaknar...

4 kommentarer:

Ebbe Ollman sa...
13 maj 2008 19:01  

Det är väl inget dravel att skriva om de riktigt tunga puckarna i ens tillvaro och sätta det i relation till det förment viktiga i politiken.

Ebbe

David sa...
13 maj 2008 20:13  

Sant... uttryckte väl mig lite väl negativt

Dag Bremberg sa...
14 maj 2008 00:17  

Jag tycker det var både kul och intressant.
Annars håller jag i princip med dig om att man inte ska bli för privat, i varje fall inte om man i första hand är en förtroendevald politiker.
Det här var ju f ö också ett sent inlägg efter ett långt - men relativt meningsfullt - möte i Mariefredsnämnden.

Margit Urtegård sa...
16 maj 2008 13:48  

Hej.

Vissa av oss väljer att vara personliga, det är inte det samma som privat, på våra bloggar. Det är helt naturligt att vi gör olika, då vi är olika annars också. Jag var personlig även när jag skrev krönikor i ST/EK, det är så jag är. Vi är unika helt enkelt. Jag tycker det är kul att få veta mera om personer, om hur de är i livet de lever när jag inte möter de, vi har ju så många arenor att vistas i.

MVH Margit

Flest träffar senaste månaden

Populära inlägg