Mitt "nya" liv... morgontidigt...

onsdag 22 oktober 2008 ·

Jag ska försöka skriva mer igen. Tappade bort bloggen lite i det allmänna kaoset av att börja jobba heltid igen efter ett halvårs reducerad arbetstid pga föräldraledighet, byte av politisk majoritet i kommunen och det vacuum (suger upp all politisk vilja) som förlusten av S som samarbetspartner faktiskt innebar, sen få reda på att fabriken jag jobbar stänger om drygt ett år, efterdyningarna av Hannes hjärtoperation och att det börjar kännas som om Hannes Downs-syndrom faktisk påverkar hans utveckling och min vilja att försöka prioritera honom.

Egentligen är det ju mest undanflykter... jag har ju 20% riksdagsmannaarvode för politisk tid och även om jag faktiskt har annat att göra då (typ jaga tjänstemän för att förstå var som händer) så borde jag kunna lägga undan några minuter för att sprida min variant av vår politik över bloggsfären.

Jag och Ching-Pei har kommit på en taktik. Eftersom Chloe kommer till vår säng vid fyratiden så kan jag lika gärna gå upp då... för att det inte ska innebära en total kollaps så går vi alltså och lägger oss så snart vi kan efter Chloe (dvs vid 8-9 tiden). Det är rätt trevligt att gå och lägga sig och veta att man kommer ha ostörd tid när man vaknar för att fixa det man inte hunnit med. Kan faktiskt rekommenderas för småbarnsföräldrar (det är dock lite jobbigt dagen efter KF...om det slutar efter 9). Man (iallafall jag) är betydligt mer fokuserad och skärpt tidigt på morgonen efter en god natts sömn än vad man är på kvällen dagen efter man vaknat kl 4 och sen försöks somna om.

Idag prioriterade jag bloggen och skrev ned lite som jag funderat på. Ska nog göra samma sak i morgon.

1 kommentarer:

Margit Urtegård sa...
22 oktober 2008 22:45  

Hej David.

Kul att du är tillbaka i sybehörsrymnden, måste skriva så om inte så kommer Mats Werner att rätta mig igen:-), även om det är klockan 04.00 på morgonen du skriver. Själv skriver jag alla möjliga tider, blir så när man arbetar skift.

Har en fråga till dig. Varför röstade v för ett arbetsutskott? Är nyfiken bara och undrar vad som gjorde att ni tänker annorlunda i den frågan.

MVH Margit

Flest träffar senaste månaden

Populära inlägg