3G (inget politiskt)

torsdag 4 december 2008 ·

Undra hur internet på tåget fungerar? Det är rätt irriterande att använda 3G/2G uppkoppling på tåget. Det är bättre anslutning hemma hos mig ute i skogen än vad det är efter tåglinjerna... ute i skogen. Jag trodde väl att iallafall Läggesta station hade täckning, men inte inne i tåget iallafall.

Kanske inte skulle ha valt att använda kort som modem utan ett USB-anslutet istället. Kan tänka mig att mottagningen är bättre med en extern enhet.

Hehe... mottagningen är så dålig att jag inte ens kan koppla ned.... hur är det möjligt? Trodde att det iallafall fanns GPRS här ute..

Det är ganska intressant att titta på hastigheten på anslutningen. Fram till Läggesta fanns det nästan ingenting... efter är det iallafall sporadvis riktigt bra.

Hmm... något måste vara konstigt. Nykvarn måste väl ha 3G.. eller? Bara för att jag skrev det så blev det plötsligt fart, undra om 3G har problem med saker som rör sig.

Eeek... framme i Södertälje syd... 3 Mbit... nu går det snabbt.
Bäst att publicera denna rappakalja medan jag har chansen...

Flest träffar senaste månaden