Första bloginlägget från tåget

onsdag 3 december 2008 ·

Första bloginlägget från tåget...nästan. Har inte fått ordning på 3G-modem och WiFi anslutning. Inte nog med det så har mitt normala operativsystem (eComstation) ingen vidare stöd för den Acer-maskin jag numera har. Efter mycket strul med hängande nätverksdrivrutiner och en batterislukning utan like så har jag (temporärt) bytt till windozzze...Utan 3G-modem kan jag ju inte heller publicera detta så det får jag väl göra hemma ikväll eller i morgon (när modemet ska vara i drift).

Jag fruktade verkligen pendlingen till Nyköping, men efter två resor kan jag bara konstatera att det är inga som helst problem (för mig). Den tid jag lagt framför datorn hemma kan jag till hyffsat stor del avverka på tåget istället... De som kör bil för att tjäna en timme per dag är verkligen lurade. Jag ”förlorar” max 60 min per dag i pendlingstid...skulle jag kört bil hade 2,5h rykt per dag... Eftersom jag har rätt att räkna en del arbetstid om jag jobbar på tåget så blir det ännu bättre.

När jag kommit igång lite bättre med mitt arbete så blir det väl politiker på vägen ner och länsstyrelsen på vägen hem. Med tanke på den arbetsbörda det verkar vara på Lst och det politiska vacuum som jag svävar runt i så lär det väl iofs rätt ofta bli Lst åt båda hållen. På vägen hem har jag hunnit skriva en debattartikel till Strängnäs journalen och detta bloginlägg... Är nu mellan Läggesta och Nykvarn så jag kanske hinner med lite till... ;-)

Flest träffar senaste månaden