Opolitiskt...Jag börjar bli gammal eller Eurovisionen låter bra...

tisdag 21 april 2009 ·

Det är intressant. Jag börjar bli gammal... Inte för att jag har en 35-årskris eller så men jag kan bara konstatera att jag tycker att både 2006 och 2007 års eurovisionsschlagerfestivaler var bra (...och det sitter väldigt långt inne innan jag erkänner det).

Min fru är fantast och jag har de senaste veckorna ”tvingats” att lyssna på Eurovisionslåtarna på bilstereon (mest för att jag är för lat för att byta skiva).. och till min fasa är det flera låtar som är riktigt bra. Speciellt typ Georgien, Moldavien etc.. en del av dem ganska tuffa (ur eurovisionsperpektiv) technoliknande låtar med mer eller mindre etnostämpel.

Som jag ser det så beror detta på två saker.
1.Min musiksmak har blivit mjäkig (dvs jag har blivit gammal). Inget mer Rage against the machine, SOAD eller Rammstein.
2.Eurovisionen har nått det stadium i musiklyssnandet jag hade för några år sedan (dvs jag har blivit gammal)

Lite fördomsfullt... men detta är en sån ”livskris” att jag måste lätta mitt hjärta lite ;-)

1 kommentarer:

Mats Werner sa...
21 april 2009 08:16  

När f-n blir gammal blir han vis (eller möjligen moderat)!

Flest träffar senaste månaden

Populära inlägg