Det är svårt att inte låta bli att gapskratta :-)

onsdag 10 juni 2009 ·

LOL!

Lite av lunchrasten får gå åt till att skriva detta... Det var så brutalt komiskt. Är DN allvarliga? ”Vänsterpartister kräver Ohlys avgång”... 30 av 1300?!

Det är trevligt med en fri och obunden press som inte alls vinklar nyheterna enligt sin egen politiska övertygelse... synd bara att vi inte har det.

Själv trodde jag att antalet förtroendevalda som vill att Ohly avgår, oavsett EU-val eller inte, var större än drygt 2%. Kvarvarande rester av vägval vänsters svans borde ju vara större än så.

Jag ser inte heller EU-valet som ett misslyckande utifrån vilken typ av debatt som förekom och typen av kampanjer som drevs. Jag förutsätter att en överväldigande majoritet av våra väljare stannade hemma och relativt sätt mot andra partier säker en mycket större del. Jag var faktiskt själv inte vidare inspirerad när jag gick och röstade. Hade det inte varit för att det var min frus första möjlighet att rösta i Sverige och önskan att visa vår dotter vad handlingslistorna egentligen var för något (...överblivna valsedlar från förra valet) hade det inte varit helt självklart. Att jag är djupt principiellt mot att valbojkotta hjälpte ju också en del att ta mig i kragen ;-)

Givetvis ska Ohly sitta kvar. Visst hade det varit en kul nytändning med någon som typ Josefin Brink, men jag ser ingen anledning att byta nu. Om vi totalkraschar i nästa allmänna val så kanske... men EU-siffrorna bekräftar snarare opinionsundersökningar och förutsättningarna för nästa val än pekar på ett problem.

1 kommentarer:

Bazooka sa...
13 juni 2009 17:37  

Jag tycker inte heller att Ohlyn ska gå. Vi vet att en gång kommunist alltid kommunist det gör att vi vet var vi har honom och röstar på något annat parti!

Flest träffar senaste månaden

Populära inlägg