Opolitiskt.... "Semester"

onsdag 29 juli 2009 ·

Jag har ju haft rätt lång semester och har nu påbörjat föräldraledighet de sista veckorna. Sjutton var jobbigt det är! Min trötta kropp längtar tillbaka till den problemfria stressen på jobbet ;-)

Egentligen har jag nog inte haft en seriös semester sedan jag var 14 år... sen började jag sommarjobba varje sommar och efterföljande "riktiga" semestrar har ju varit en orgie i att komma ifatt allt nedprioriterat man inte gjort under vanliga arbetsveckor... typ att städa tomten, få ordning på halvfärdiga husombyggnader, storstäda och organisera. Det brukar vara mycket jobbigare än att jobba.

Som småbarnsförälder har det kommit en ny dimension... barnen. Allt blir liksom nedprioriterat i jämförelse. Med resultatet att allt det där som jag brukar ha semestern till (plus det politiska arbetet och vegshop.se) får jag göra när barnen är ordentligt i säng. Efter att ha haft full fart från 0500 när Hannes går upp och 2000 när Chloe brukar somna så är man rätt knäckt, vecka efter vecka med resulterande 5 timmars sömn är inte heller någon höjdare... därav den trötta kroppen nämnd ovan ;-)

Jag brukar alltid få kommentarer från släkt och vänner att jag tar på mig för mycket. Själv har jag aldrig riktigt hållit med, men det förutsätter visst ingen föräldraledighet eller semester... sånt orkar jag nog inte med i fortsättning, det får bli kort semester nästa år (fast det kommer jag väl ändra när det börjar närma sig sommarlov igen... den rosaröda drömmen om att vara ledig med familjen kommer inte gå att stå emot... förstås).

Flest träffar senaste månaden