Stavningskontroll i rösträkningen?

måndag 28 september 2009 ·

Jag missade tråkigt nog kontrollen av valsedlar i EU valet (jag sitter i valnämnden), men jag räknar ju med att jag ska vara med i det allmänna valet...

När man tittar på valmyndighetens sida på handskrivna valsedlar i Södermanland så blir man lite mörkrädd (såg det när jag räknade vänsterkantsröster för förra inlägget)... Undra om dessa har räknat samman eller inte om det hade varit större rösttal? Är det någon som tvivlar på att dessa är samma parti? (FI möjligtvis undantagen). Speciellt de som är skrivna med versaler (dom sista två är bäst.. stort i är skillnaden?)

Femenistiskt initiativ 1
Feministiska initiativet 1
FEMINISTISKT INITIATIV 1
FI 1
Feministiskt initiativ 14
Feministiskt Initiativ 6

Flest träffar senaste månaden