Allt är hemkunskapens fel...

fredag 23 oktober 2009 ·

Det finns så mycket att skylla hemkunskapen för... Jag fick trea i hemkunskap... helt utan anledning.. min kompis som smörade så brutalt för läraren fick en femma... helt utan anledning... (ingen behöver känna sig utpekad, men jag ber om ursäkt till Kristian Källåker ifall han någon gång skulle få reda på att jag skrev detta).

Hemkunskapen var generellt smoggen i mina annars övervägande trevliga minnen från högstadiet (iofs... andra mer eller minde onödiga ämnen som bild och musik drar väl också ned lite... för att inte tala om barnkunskap... hade tom glömt att vi hade det. Slöjd hade ju sina poänger då man kunde tillverka relativt uppskattade gratisjulklappar till föräldrarna).

...och nu kommer nästa sak; Enligt Sveriges radio är en av anledningarna till att Tosteröskolan får stänga att Karinslund har hemkunskapssalar!!! Det låter som en brutalt bra anledning.,, Det är också ytterligare en anledning till varför hemkunskap borde tas bort ur alla typer av lärarplaner och andra styrande dokument. Det är fullständigt onödigt och rent slöseri med barnens tid. Att det också var delaktigt i beslutet om att flytta Tosteröskolan är liksom bara en del av symtombilden för hur mörkrets tentakler når in i skolvärlden...

Flest träffar senaste månaden

Populära inlägg