Flytt av tosteröskolan... sista spiken i kistan

torsdag 22 oktober 2009 ·

Vad sjutton håller S på med? Hur kan man stänga Tosteröskolan? Allt man ”tjänar” är ju att man slipper betala hyra... Karinslund måste man ju behålla för kommande elevtopp så det man egentligen sparar på detta är Tosteröskolans hyra... knappt 2 miljoner?

BUNs budget är på 600 miljoner... majoriteten verkar anse att man sparar 3 miljoner... ok... 0,5%... JÄKLANS VILKEN STOR BESPARING!!! Det känns verkligen som motiverat att störa elevers skolgång och förstöra föräldrarnas liv (japp... så skulle jag känna om det var mina barn det gällde)..

Tosteröskola har en unik miljö och naturprofil som nu faktiskt riskerar att gå förlorad. Tosteröskolans speciella läge är avgörande, det anser jag iallafall, för hur väl den mest kompetenta personal skulle kunna jobba med skolans profil.

För mig är detta sista spiken i kistan. Jag har alltid haft förtroende för Tord och Ingrid och andra för det mesta rätt vettiga sossar. Tords mediala uttalanden brukar ju kunna vara rätt udda, men på något sätt har jag alltid kunnat bortförklara det. Till och med stängningen av Karinslund som jag anser var helt fel är i jämförelse rätt förklarlig. Där kan man motivera det med att mer effektivt utnyttjande av lärare och mer stimulans på en mer väldimensionerad skola skulle vara argument nog... men då drar man det rätt långt. Verkligheten blev än så länge minst lika illa som vi fruktade.

,... men nu är det liksom slut...

För mig var Tosteröskolan sista spiken i kistan (och inte bara för den kommunala skolan i Strängnäs). Det har varit många många spikar, men nu räcker det liksom. Jag kan inte längre i mina mest rosaröda dagdrömmar förstå hur vi någonsin ska kunna samarbeta mera seriöst igen... och det känns rätt tungt. Det var rätt kul när vi samarbetade i opposition...

2 kommentarer:

Anonym sa...
29 oktober 2009 01:05  

Instämmer till fullo ...Nu har man spikat igen hoppet om att barnens väl ,vad det som skulle styra skolpolitiken i Strängnäs.
Kanske att det finns en strimma av hopp till några mänskliga sossar,c,folkpartister som kan tänkas ändra sig när beslutet kommer upp i K.F.
Två miljoner ...mot bedrövade föräldrar och barn borde väga lätt som en fjäder.

Förälder på Tosteröskolan sa...
24 november 2009 16:02  

Tänk vad många förlorade röster dom lär få för dom besparade två miljonerna...
Jag har varit sosse och ssu'are sen barnsben men nu tappar som min röst.

Flest träffar senaste månaden

Populära inlägg