Kan man inte bevilja Vellinge en egen nationalitet?

onsdag 11 november 2009 ·

Jag skäms... (playrapport.se)

Jag känner mig som en främlingsfientlig inskränkt idiot...

Jag vill gå och gömma mig...

Fan vad jag avskyr Vellinge och dess innevånare! (... får väl ärligt erkänna att det spiller över på alla söder om Jönköping bara för att de kan kallas skåningar... därav insikten att jag också är främlingsfientlig... jag är rädd för skåningar).

Varför skulle vi ta tillbaka Skåne? Kunde vi inte lämnat dem (Sjöbo, Vellinge, etc...) kvar hos danskarna?

Släng ut dom jäkla idioterna i Vellinge! Ge dom ett eget land så vi slipper beblandas med dem! Gör någonting!

Hmm... Jag är ju medborgare i Waveland, jag kanske skulle ge upp mitt svenska medborgarskap så jag slipper ha samma nationalitet som dom som bor i Vellinge påstås ha.

2 kommentarer:

Margit Urtegård sa...
12 november 2009 21:36  

Hej David.

Jag håller med dig, det hela är mycket upprörande! Skriver också om detta på min blogg: http://margiturtegard.blogspot.com/2009/11/vellinge-kommun-vill-stoppa.html

MVH Margit

Marcus Borstrand, Höllviken sa...
14 november 2009 12:44  

jag skäms med, jag är från vellinge kommun och har bott här i hela mitt liv. tyvärr är smygrasismen stor här nere, och tråkigt nog verkar det som många skåningar känner så. själv är jag öppen för att hjälpa folk även om jag inte tycker om människan som varelse (jag är själv vegan och anser väl att vi för det mesta bara sabbar denna planeten) och känner mig inte träffad av dina ord, även om jag nog gärna kunde tänkt mig att skåne var danskt ;)

Flest träffar senaste månaden

Populära inlägg