Vad ska man rösta på test... 2010

tisdag 20 april 2010 ·

[uppdaterad]
Oj.. upptäckte i analytics att det sökord/fras som lockat flest personer till min blog var "Vad ska jag rösta på". Såg då att om man sökte på den frasen kom ett gammalt inlägg upp på tredje plats på listan. Det är ju gammalt så jag tänkte det var dags att uppdatera.

Blocktestet var ju klockrent...


Detta test kanske faktiskt är riktigt bra (frågorna kändes stabila), även om jag är lite fundersam över SDs höga poäng och PPs låga. Vad jag sett av piratpartiets program så borde ju frågorna om gratis inträde på museum och förstås nedladdningen placerat dem högt. Men å andra sidan valde jag ju andra frågor som viktigast. Kan ju vara så att SD också ser socialförsäkringssystemen som viktiga, men då kanske ur ett annat perspektiv än vad jag har.



Roade mig med ett annat test med samma namn ,fast på engelska, med ett annat fokus och fler frågor. Resultatet var ju rätt kul, trodde mina stalinistiska tendenser skulle slå igenom, men uppenbarligen är jag rätt friheterlig. Nelson Mandela, Dalai Lama, David Aronsson... ok det kan jag leva med ;-)








2 kommentarer:

Dag Bremberg sa...
21 april 2010 00:01  

Att V hamnade högt var ju rimligt, men varför kommer du så mycket högre vad gäller KD, FP och C än vad jag gör?
Kanske beror det på att jag tyckte några frågor var för onyanserade och att jag faktiskt valde "vet inte".
Jag är också förvånad över att PP verkar hamna så långt under SD.

David sa...
21 april 2010 20:04  

Det brukar ju vara så att varje fråga lägger till några %.

Jag tyckte frågorna var bättre än de brukar vara i sådana test...

Flest träffar senaste månaden

Populära inlägg