Vad ska jag rösta på 2010 - använd valkompassen

onsdag 11 augusti 2010 ·


Nu har jag provat SR och SVTs Vad ska jag rösta på 2010-test, "Valkompassen" på valpejl.se. Det är väl bara att konstatera att public service är bäst!

Till min stora "förvåning" så blev jag vänsterpartist igen på 82%. Som vanligt. Det intressanta är att även FI blev 82%. Det trodde jag faktiskt inte, men å andra sidan kryllar det ju av fd vänsterpartister där. Att jag står närmre SD än de övriga borgerliga partierna är ju lite förvånande, men på 50 frågor slår väl SDs trotts allt socialdemokratiska politik igenom på några stycken. Det blir ju inte minuspoäng om man tycker helt olika i ett gäng frågor.

Det var ju inte heller så förvånande att jag blev mest lik mig själv...... fast bara 89%. (LOL)

Det gick ju väldigt fort när jag klickade mig igenom och jag läste en dubbelnegationsfråga fel och svarade tvärt om. Sen var det en handfull frågor där dagsformen avgjorde hur stark avstånds eller gillandemarkering det blev.

Roligt att se Patrik och Maud som tvåa och trea, trodde väl att vi tyckte rätt lika om det mesta. (utan läsmissen hade väl % blivit ännu högre)


1 kommentarer:

David Bergström sa...
16 augusti 2010 20:48  

Testade det nyss också!! Blev 88% lik mig själv. Sedan kom du på 84% efter det Kawa Zolfagary på 83%

Mycket intressant.

Flest träffar senaste månaden